17.5.08

Eurovision 2008 (πέμπτο μέρος)

Ετοιμάσου για γιουροβιζιονικό πανω-σέντονο. Ακολουθεί συντόμως το κατω-σέντονο.

Κροατία


Πρέπει σίγουρα να σε προβληματίσει το γεγονός ότι το κλιπάκι ξεκινάει με μία λήψη του ακροατηρίου, το οποίο ψιλοβαριέται ως και να πεθάνει θέλει από την πλήξη. Πραγματικά, το τραγούδι απευθύνεται στο φανατικό υπερήλικα-τηλεθεατή που βλέπει το διαγωνισμό από τότε που συμμετείχε ο Ντομένικο Μοντούνιο με το Volare. H διάχυτη παπουδίλα κατατάσσει την όλη φάση στην κατηγορία Μπήλιω Τσουκαλά, καθώς το τραγούδι μοιάζει να ξεπήδησε από αφιέρωμα της γνωστής κρατικής κουλτούρας στο αθηναϊκό προπολεμικό ταγκό με καλεσμένους τριψήφιας ηλικίας και τετραβάλβιδου μπάι-πας.

Κύπρος

Μετά το περσινό κομψί-κομψά που πολύ περιφρονήθηκε από τους Ευρωπαϊους, η μαρτυρική νήσος είπε να δοκιμάσει να τους μιλήσει από τα άλλα γαλλικά. Εξού και στέλνει κάτι σε σκυλομάγαζο 23ου χιλιομέτρου Εθνικής Οδού (Λάρνακας-Λευκωσίας), με την τραγουδίστρια Ευδοκία Καδή να φοράει τα μίνι της, να ανεβαίνει στα τραπέζια και να πιάνει στον αέρα το γαρούφαλο με το δόντι. Το άσμα «φαμ φατάλ» είναι βγαλμένο μέσα από τη ζωή και καταγράφει τις αγωνίες μίας απλής, σημερινής κοπέλας («που ανήκει σ’ένα φύλο που το λέμε ασθενές») που βασανίζεται από τον κάματο της καθημερινότητας, αλλά «ο καλός Θεός τη λυπάται» και «της δίνει ένα όπλο που την κάμει δυνατή». Με το που καβαντζώνεται η αρτίστα το εργαλείο, απειλεί με «μπαμ και κάτω» κάθε σερνικό «και κούνια που το κούναγε γιατί είναι αυτή θεά». Άσε επίσης που «είναι αυτή γυναίκα που τους άντρες κυβερνά». Με απλά λόγια ρε παιδί μου, θέλει τα όπα της, τα καλαμπούρια της, τη σαχλαμάρα της να την ε-πει. Κι έρχομαι εγώ κι αναρωτιέμαι. Πες ότι περνάει στον τελικό (λέμε τώρα), τι διάολο κάμεις; Οι επιλογές σου είναι οι εξής: (α) Σηκώνεις το ακουστικό του τηλεφώνου και υπό το βάρος της εθνικής σου συνείδησης και των πολυετών αγώνων του Γιώργου Νταλάρα, ρίχνεις μία ψήφο στη μαρτυρική νήσο, μπαμ και κάτω. (β) Αναπολείς το «Άσπρο-Μαύρο όνειρα κάνω» και αναρωτιέσαι που είναι η Αλέξια, η Κωνσταντίνα, η Ευριδίκη, η Λία Βίσση, η Μαριάντα Πιερίδη, η Στέλλα Γεωργιάδου, που είναι ο Βάγκνερ και ο Πουτσίνι σε αυτές τις δύσκολες ώρες που περνά η πατρίδα. (γ) Πας και ρίχνεις την ψήφο σου σε καμία κουλτούρα (βλ. Σερβία), διότι εσύ είσαι της Λυρικής και του Μεγάρου και έχεις επιτέλους σκιαχτεί με όλη ετούτη τη λάικα που σου ενέκυψε στα καλά καθούμενα.

Λετονία

Κατά καιρούς η Γιουροβίζιον έρχεται και αντλεί θέματα από την πλούσια ιστορική παράδοση των λαών -με προσοχή και ευαισθησία στην ιστορική λεπτομέρεια- όπως ας πούμε η Γερμανία που είχε ανακαλέσει τον Τζέκινς Χαν με μπέρτα, τακούνι και στρας παντελόνι, η ντισκοπόπ Ελπίδα που αναρωτιόταν γιατί δεν καίμε κάνα ρεσώ στο Σωκράτη-σουπερσταρ και η κοντοπίθαρη Ρουσλάνα που χοροπήδαγε ωσάν τη μαϊμού του Κωλέττη σε ρυθμούς Βησιγότθων, τινάζοντας με νόημα το πέτσινο φουστάκι και το μαλλί-Ραπουνζέλ. Έτσι και φέτος η Λετονία αποφασίζει να κάμει μία σοβαρή ιστορική αναφορά στους πειρατές οι οποίοι με ένα «χάι-χάι-χο» και ένα «χάι-χάι-χέι» νικούν τους εχθρούς τους και κουρσεύουν τις θάλασσες. Βεβαίως θα αναρωτηθείς τι εχθροί είναι αυτοί που φοβούνται το «χάι-χάι-χο» και επίσης ποια η διαφορά με το «χάι-χάι-χέι» (ή το απλό «αχαχούχα»). Άβυσσος η ψυχή του Λετονού πειρατή.

Λευκορωσία

Ο τραγουδιστής Ruslan Alehno σου φέρνει κάτι σε Ντίμυ από τους Δέκα Μικρούς Μήτσους του Λαζόπουλου: έχει το νάζι στους γοφούς, ξεύρει να χειρίζεται το μικρόφωνο σαν να είναι πιστολάκι και μοιάζει να αποφοίτησε μόλις από του Αμάραντου. Άστα λαβίστα, άστα μανιάνα, άστα τα μαλλάκια σου και άστα ράστα και φάε πάστα.

Λιθουανία

Αν πάσχεις από νευρικό κλονισμό, χρόνια μελαγχολία ή βρογχοκήλη το συγκεκριμένο άσμα μπορεί και να σε ξεκάνει. Αν βάζαμε το μικρό Σαντικάι να τραγουδήσει το «Τη υπερμάχω» ή το Γιωργάκη Παπανδρέου να σου αναλύσει το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, περισσότερο κέφι θα έκαμες. Εντάξει ο τύπος έχει κατεβάσει παροχή.

Μάλτα

Φέτος η χοντρή μαλτέζα τραγουδίστρια που συνήθως εκπροσωπεί τη νήσο, είπε να πάρει τα ρεπό της και αντ’αυτής αποστέλλεται η Μορένα με τ’ όνομα. Το τραγούδι λέγεται «Βότκα» και είναι μία σαφής προειδοποίηση προς το κοινό να κατεβάσει δύο-τρία ποτηράκια για ν’αντέξει τα τρία μαρτυρικά λεπτά του άσματος. Η τραγουδίστρια χτυπιέται, φωνάζει και ζει γενικά έναν ανεξήγητο παροξυσμό που μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι έχει καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ ή την είχαν ρίξει όταν ήταν μικρή μέσα σε ένα καζάνι με άμπσολουτ βότκα. Σε κάθε περίπτωση αν γίνει αλκοτέστ στο Βελιγράδι, την στρούμφισε.

Μαυροβούνιο

Το τραγούδι έχει στοιχεία ροκ βαλκανίλας αλλά εσύ θα έρθεις και θα θυμηθείς κάτι τελείως διαφορετικό: το «τι είχαμε-τι χάσαμε-ψωλέω σε ξεχάσαμε»! Διότι ο τρίτος στίχος εδώ πάει περίπου ως εξής: Σιούρτσε ουντ λιούμπαβι πούτσα. Την ποιαν; Ορίστε; Συγνώμη κύριε ποιος είστε; Ποιος ξεύρει τι προστυχιές έχει στο μυαλό του ο μαυροβούνιος καλλιτέχνης Στεφάν! Να κάτι τέτοια βλέπει και η Μπεζαντάκου και πάει και τα ξεσηκώνει.

Μολδαβία

Το τραγούδι είναι τόσο μονότονο που τα κορίτσια στα φωνητικά έχουν σαλέψει. Η μία πετάει σαπουνόφουσκες, η άλλη πλέκει ένα κασκόλ, η δε τρίτη που είναι πιο ακαμάτρα, βουτάει έναν χορευτή κι αρχίζει και χουφτώνεται. Σύντομα την απόγνωσή τους θα τη νιώθεις κι εσύ. Η μολδαβή καλλιτέχνιδα Geta Burlacu μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χαπάκι κατά της αϋπνίας, εναλλακτικά με το μέτρημα προβάτων. Κυκλοφορεί και σε υπόθετο.

Νορβηγία

Αν θέλει να δει προκοπή η Maria Haukaas Storeng, θα πρέπει να αλλάξει δύο πράγματα: να βελτιώσει την προφορά της και να πετάξει τα ρούχα της. Επειδή δεν προλαβαίνει να πλακωθεί στο ταχύρυθμο της Λιγκουαφόν, ας αρχίσει τη χαλάουα και το μπικίνι. Ο στίχος είναι απελπιστικά ίδιος με άλλα οχτακόσια εκατομμύρια αγγλόφωνα τραγούδια (“I don't wanna be lonely-Ooh, I don't wanna be by myself-Ooh, don't wanna be lonely-Why ain't anybody lovin’me”), εξακόσια πενήντα εκατομμύρια από τα οποία έχουν τραγουδηθεί από τη Μαράια Κάρι.

2 comments:

Europanos είπε...

Θεοοοοός! Χαχα!
Ωχ δεν το είχα σκεφτεί τον κίνδυνο να περάσει η Κύπρος τελικό, έχει να πέσει πολύ γιούχα όταν θα είμαστε η πρώτη χώρα που θα δώσει δωδεκάρι στην Κύπρο!

Καταπληκτικό το σχόλιό σου για τη ΒΟΤΚΑ! Απαράδεκτο τραγούδι, άπατο θα πάει και άστους πάλι τους κακόμοιρους μαλτέζους να ψηφίζουνε το Ηνωμένο Βασίλειο με 12άρι (όπως κάνανε πέρυσι για διαμαρτυρία!)

Η Λετονία δεν είναι ντροπή να κατεβαίνει με τέτοιο τραγούδι;! Η Λιθουανία το ίδιο! Άσε δε η Ιρλανδία! Είναι να απορείς! Και εγώ που νόμιζα ότι μόνο εμείς θα νιώθαμε τέτοια ντροπή ως έθνος όταν είχαμε στείλει το Ρακιντζή!

Τι είναι αυτά που λες για τη Νορβηγή;! Πως να γδυθεί μωρέ κουζουλέ η δύσμοιρη; Δεν είναι δα και Shiruso (της Αρμενίας) ή Έλενα Παπαρίζου! είναι απλά μια στρουμπουλή χωριατοπούλα με χοντρές γάμπες που προσπαθεί να δείξει χαριτωμένη! Ματαιοπονεί όμως!

pigkouinos είπε...

Αν δεν περάσει η Κύπρος στον τελικό, προτείνω να μη δώσουμε σε κανέναν το δωδεκάρι ως ένδειξη διαμαρτυρίας στα ξένα κυκλώματα που απεργάζονται τα εθνικά μας δίκαια. Επίσης μπορούμε να το δωρίσουμε σε κάποιο ίδρυμα ή να το φυλάξουμε για του χρόνου όπου και θα δώσουμε στην Κύπρο 24 βαθμούς.

Χικ. (η μαλτέζα κάνει πρόβα)