24.4.08

Ζήσε τη μόλυνσή σου στην Ελλάδα

Απεφάσισε το Time για πρώτη φορά στην πολυετή ιστορία του να αλλάξει το χρώμα του πλαισίου στο εξώφυλλο από κόκκινο σε πράσινο. Και χρησιμοποίησε τη διάσημη φωτό από την Ιβο Τζίμα με το δέντρο στη θέση της σημαίας, που θα το πεις και εύστοχο και αβανταδόρικο.

Εντάξει δεν είμαι και η Μπε-Μπε, αλλά όσο να πεις το νοιάζομαι το περιβάλλον. Κλείνω τις συσκευές από το διακόπτη, χρησιμοποιώ το ασανσέρ όσο λιγότερο μπορώ, διαχωρίζω με επιμέλεια τα σκουπίδια μου σε οργανικά και ανακυκλώσιμα (κι ας είναι οι ειδικοί κάδοι τρεις δρόμους πιο κάτω από το σπίτι μου και σε σημεία έκπληξη), χρησιμοποιώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Δεν περιμένω να μου πεις μπράβο, κάμω απλώς το αυτονόητο. Αυτό που όλοι μας οφείλουμε να κάμουμε. Σωστά;

Λάθος. Διότι όση προσπάθεια κάμεις εσύ -ο γιούχας, ο ρεζίλης- αυτοπειθαρχώντας στις βασικές περιβαλλοντικές αρχές, έρχεται το κράτος και στην απαυτώνει με την εγκληματική του αμέλεια και την ανικανότητά του. Με τη ΔΕΗ να μολύνει όσο καμία άλλη επιχείρηση πανευρωπαϊκώς, τις χωματερές και τα φουγάρα δίπλα σε κατοικημένες περιοχές, τα δάση στο έλεος του πυρομανή οικοπεδοφάγου, τη συστηματική τσιμεντοποίηση κάθε ελεύθερου δημόσιου χώρου και τις παντός τύπου κεραίες πάνω από τα κεφάλια μας να τσιγαρίζουν τα εγκεφαλικά μας κύτταρα. Πέφτεις το βράδυ να κοιμηθείς ήσυχος, σηκώνεσαι με το μαλλί σαν τη Νύφη του Φρανκενστάιν. Αυτό δεν είναι κράτος, σίριαλ κίλερ είναι. Και βεβαίως μας την είπανε και από το Κιότο. Μας πήρανε πρέφα τι κουμάσια είμαστε εδώ στη χώρα του πολιτισμού και μας πετάξανε με τις κλωτσιές για τη μη τήρηση των διαδικασιών ελέγχου. Ζήσε τη μόλυνσή σου στην Ελλάδα.

Κι έρχεται μετά και κλαψουρίζει η ΕΥΔΑΠ ότι δεν έχουμε νερό. Κάτσε γιατί θα τα πάρω στο κρανίο: δεν έβρεξε γλυκιά μου φέτος; Μη μου κουνάς το κεφάλι σκεπτική και με ζουρλένεις: εδώ ήμουν κι εγώ, σ’αυτή τη χώρα κατοικώ και την ομπρέλα μου τη μούσκεψα. Εντάξει δεν θα σου πω ότι έριξε και το τσουνάμι, αλλά μια χαρά βροχή είχαμε και να σου θυμίσω και κάτι ψιλά χιόνια που είχαν κλείσει για κάνα διήμερο το κέντρο της Αθήνας και κυκλοφορούσαμε στην Πανεπιστημίου με τις ρακέτες στα πόδια. Που πήγε ρε όλο αυτό το χίονι ο-έ-ο; Και τελοσπάντων εκείνες τις αυξήσεις που μου επέβαλες τα τελευταία χρόνια, τι τις έκαμες; Στεγανοποίησες τις λίμνες; Έκαμες φράγματα και έργα; Εξασφάλισες τον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα; Διότι εγώ ψιλοχαλαρή σε κόβω.

Δεν ξεύρω αν είναι πολύ αργά για το περιβάλλον. Ίσως και να’ναι. Αλλά αυτόν τον αγώνα οφείλουμε να τον δώσουμε. Όλοι μαζί και ο καθένας μόνος του. Και να με συγχωρείς, αλλά αξιώνω από το πολιτικό σύστημα να αναδείξει πράσινες πολιτικές και ιδέες. Βαρέθηκα τους άχρηστους γαμώτο. Τα αυθαίρετά τους, τα παράθυρά τους, τις πολιτικές τους πελατείες. Ποιος θα μου διασφαλίσει ένα βιώσιμο αύριο; Απάντησέ μου σε παρακαλώ και πριν μας βρει ο καύσωνας. Ή τίποτα χειρότερο -κουνήσου από τη θέση σου.

1 comments:

giousouroum είπε...

KAthe keimeno "filiko" pros to perivalon einai thetiko apo mono tou. Symfono oti pera apo tin prosopiki stasi apenanti sto perivalon to kratos ofeilei na prostatepsei kai to perivalon kai emas. Tora stin Ellada tin exoume dei diaforetika me to perivalon. KAi enoo kai polites kai foreis. Ela more, ego tha soso to perivalon? Nai, RE ESY, EGO, EMEIS. Poios allos?