10.6.07

Είμαι τελείως Lost!

Έχω παρακολουθήσει δεκάδες -μη σου πω εκατοντάδες- τηλεοπτικές σειρές στη ζωή μου, αλλά οφείλω να παραδεχτώ ότι το Lost είναι μάλλον η καλύτερη. Θυμάμαι ακόμη τη στιγμή που είχα βάλει να δω το πρώτο επεισόδιο και είχα ξαπλώσει νωχελικά στο κρεβάτι μου έτοιμος για μία ακόμη τηλεοπτική αμερικανιά, όταν ΜΠΟΥΜ πέφτει το αεροπλάνο και μένω άλαλος ο τηλεθεατής να παρακολουθώ τους σοκαρισμένους επιζώντες να σέρνονται μέσα από τα συντρίμμια. Ουάου! Εκρηκτικότερο ξεκίνημα σειράς δεν έχω ξαναδεί!

Κι εκεί που πάω να συνέλθω από το πρώτο σοκ, έρχονται απανωτές οι εκπλήξεις με ένα μυστηριώδες «τέρας» να καιροφυλακτεί πίσω από τα δέντρα, πολικές αρκούδες να σουλατσάρουν μέσα στη ζούγκλα και τη σαφή υπόνοια ότι οι επιζώντες της πτήσης δεν είναι οι μοναδικοί άνθρωποι πάνω στο νησί.

Αλλά η κλιμάκωση της έντασης δεν βασίζεται μόνο στους επαπειλούμενους κινδύνους, αλλά και στη δύσκολη συμβίωση των επιζώντων, ο καθείς εκ των οποίων φέρει τη δική του συναρπαστική ιστορία. Το νησί δοκιμάζει τα όρια των χαρακτήρων και των σχέσεων που αναπτύσσουν. Όταν ο Σαϊντ ετοιμάζεται να βασανίσει το δεμένο Σώγερ θεωρώντας ότι έχει κρύψει κάπου τα φάρμακα και προκειμένου να του αποκαλύψει το που, αναρωτιέσαι πόσο δικαιολογημένη μπορεί να θεωρηθεί η άσκηση βίας ακόμη και σε περιπτώσεις ανάγκης. Όταν αποκαλύπτεται τι βρίσκεται στο βάθος της καταπακτής και τίθεται το ερώτημα αν πρέπει να συνεχίσουν να πατάνε το κουμπί, ο νεωτερικός ορθολογισμός του Τζακ συγκρούεται με την ευαγγελική πίστη του Λοκ. Όταν εμφανίζεται ο Μπεν και κρατείται στο σκοτεινό κελί της καταπακτής, φθάνεις να δικαιολογήσεις την πρόθεση της Ανναλουσίας να τον σκοτώσει για να επέλθει μία ηθική δικαίωση των όσων απήχθησαν ή σκοτώθηκαν με δική του υπαιτιότητα. Οι συμβολισμοί διαπλέκονται με τη δράση και σύντομα βυθίζεσαι σε ένα λαβύρινθο ιδεών, γρίφων και προθέσεων.

Όμως έρχεται η στιγμή που απαιτείς λύσεις. Θέλεις βρε παιδί μου κι εσύ, κάποιες απαντήσεις ως θεατής, για να μη βολοδέρνεις και να μην αλαλιάζεις από όλο ετούτο το ανεξήγητο. Κι όσο το Lost αρνείτο να μου τις παράσχει, τόσο θύμωνα και απειλούσα να εγκαταλείψω τη σειρά, το νησί και τη Dharma Initiative στην ησυχία τους. Αλήθεια θα σ’το πω, στις αρχές της εφετινής (τρίτης) σεζόν είχε καταλήξει να μου γίνει πειθαναγκασμός: μα να μη φαίνεται φως από πουθενά, να οδεύει η ιστορία προς ανούσιες κατευθύνσεις και να έχω σκυλοβαρεθεί τα φλασ-μπακ στη ζωή του Τζακ.

Κι έρχεται η τελευταία οχτάδα των επεισοδίων να μου κλείσει πονηρά το μάτι. Να μου αποκαλύψει τόσα, όσα χρειάζομαι για να πωρωθώ εξ αρχής. Να μου απαντήσει σε μερικά μου ερωτήματα, αλλά ταυτόχρονα να μου θέσει νέα, διαφορετικά και πιο σύνθετα. Φθάνω μάλιστα στο φινάλε του κύκλου κι έχω μείνει με την αγωνία καρφωμένος στην οθόνη, να αναρωτιέμαι πώς θα περάσουν οι μήνες μέχρι το Φεβρουάριο του 2008 οπότε και θα ξεκινήσει ο τέταρτος κύκλος. Τι εννοεί γαμώτο ο Τζακ; Ποιος μπορεί να μου πει, τι διάολο εννοεί;

6 comments:

Oneiros είπε...

Εγώ πάλι, είχα καιρό να δω σειρές SF, και το σ/κ έπεσα με τα μούτρα στο Heroes και το Jericho. Ξέρω ότι όλοι κάνουν σαν τρελλοί για το Lost και το 24, αλλά το Heroes παίζει να είναι η σειρά με τα καλύτερα production values της τελευταίας πενταετίας.

DaNaH είπε...

Εγώ με τη σειρά μου για να καλυφθεί το κενό του Lost, του Prison Break, του 24, του Jericho και των Desperate Housewives άρχισα πριν μία βδομάδα να βλέπω καθημερινά 2-3 επεισόδια 4400 που τα έχω σε DVDs εδώ και μήνες αλλά λόγω των σειρών που προανέφερα δεν είχα καταφέρει να τα αρχίσω. Εκπληκτική σειρά! Απίστευτες ερμηνείες! Και το απόλυτο ξενέρωμα που το Heroes είναι μια αντιγραφή του 4400 σε πολλά σημεία (μιας και το 4400 προηγείται) στο πιο κόμικ/marvel/με αστεία στοιχεία σενάριο.

Το συνιστώ το 4400 σε όποιον δεν το έχει δει! Μου έχουν μείνει 2 επεισόδια για να τελειώσω και την δεύτερη σειρά, και να δω όσο πιο γρήγορα γίνεται και την τρίτη γιατί σε λίγες μόνο μέρες (17 Ιουνίου) αρχίζει και ο τέταρτος κύκλος της σειράς! Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ:

http://epguides.com/4400/

ΥΓ: Πώς βάζω links στα comments?

ada είπε...

Όταν ξεκίνησα να βλέπω το LOST δεν περίμενα να κολλήσω τόσο πολύ με μια Αμερικάνικη σειρά. Συνήθως της παρατάω στη μέση...

Εκπληκτικό cast, φοβεροί ηθοποιοί και σκηνοθεσία, αλλά θέλω να τελειώσει σύντομα, ώστε να απαντηθούν κάποια ερωτήματα.
Ποιός αντέχει μέχρι το 2010? Τότε λένε να βάλουν το end of the story!!!!!!!!!! Πού θα είμαι μέχρι τότε κι αν υπάρχω δεν το ξέρω! Καλό κουράγιο σε όλους εμάς που θέλουμε να το δούμε να τελειώνει!!!
Το Prison Break επίσης σκίζει σαν περιπέτεια, αλλά κάνει κοιλιά μερικές στιγμές, και γελάω με την γκαντεμιά τους! Ολόκληρο FBI δεν τους βρίσκει, αλλά αυτοί συναντιούνται...τυχαία(?) μεταξύ τους σε άσχετα σημεία! Περιμένω κι εγώ τον 3ο κύκλο, να δω πού το πάει! Καλό καλοκαίρι...

pigkouinos είπε...

To 4400 δεν το έχω ξεκινήσει ακόμα (το κρατάω καβάτζα για τις προσεχείς εβδομάδες). Όσο για το Heroes είχα προσωπικώς ξετρελαθεί. Εντούτοις το τελευταίο επεισόδιο του πρώτου κύκλου με άφησε τελείως ακάλυπτο -μη σου πω ότι με ξενέρωσε κιόλας. Όχι πως δεν θα συνεχίσω να το βλέπω φανατικά (ορκισμένος οπαδός της παράδοσης των Marvel Comics γαρ). Απλώς δεν το θεωρώ τόσο ολοκληρωμένο και ψαγμένο σεναριακά όσο το Lost.

DaNaH είπε...

Ε ναι πως να το κάνουμε, το Lost είναι πολύ ανώτερο απ'οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί σε τηλεοπτική σειρά. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι είναι η καλύτερη σειρά ever!

Αν όμως σου άρεσε το Heroes, το 4400 θα σε ενθουσιάσει! Να το ξεκινήσεις asap! ;)

Γκρινιάρης είπε...

Καλά, το Lost δεν παίζεται σα σειρά, τι να λέμε τώρα! Όπως είπες, σου δίνει τόσα όσα χρειάζεσαι για να επιζητάς επόμενες ολάκερες σεζόν, όχι μόνο επεισόδια!

Εγώ έχω δει και το Heroes και το The 4400! Χιχι! Σκηνοθετικά μου άρεσε πιο πολύ το Heroes, το The 4400 κάποιες φορές, στη μέση κάθε σεζόν, καταντούσε λίγο σαν αυτοτελή επεισόδια, έφευγαν λίγο από το βασικό storyline.