10.5.07

Eurovision 2007 (Μέρος Πέμπτο)

Σου χρωστώ καμιά εικοσαριά χώρες, οπότε ξεκινώ απνευστί για να προλάβω. Το λοιπόν, η Μολδαβία απεφάσισε να εκπροσωπηθεί από την Natalia Barbu αλλά επειδή το budget ήταν χαμηλό, η αρτίστα αναγκάστηκε να γυρίσει μόνη της το βιντεοκλιπ, να ραφτεί στη θεια της τη Σβετλάνα και να ταξιδέψει μέχρι το Ελσίνκι με ωτοστόπ. Κατόπιν αυτού ο τίτλος του τραγουδιού (“Fight”) είναι πολύ συνεπής, υπό την έννοια ότι το πάλεψε γερά η καημένη η Natalia και μακάρι να τους κάμει κάνα χουνέρι να κερδίσει (εντάξει, πες ότι σπάει ο διάολος το ποδάρι του) και να δούμε μετά με τι λεφτά θα οργανώσουνε τη φιέστα οι ψωριάρηδες. Που μου θέλουνε και Γιουροβίζιον!

Από την άλλη η Ισπανία που δεν φείδεται χρημάτων, στέλνει το boys-band «D'Nash» με το εκνευριστικά μονότονο τραγούδι «I love you mi vida» που θα μπορούσες και να το βρεις σε b-side δίσκου του Ricky Martin ή να το τραγουδά η Ναταλία Ορέιρο στους τίτλους της «Μιλάγκρος, της ατίθασης». Μία από τα ίδια και η Πορτογαλία που όταν ανακοίνωσε πως θα εκπροσωπηθεί από μία κάποια «Sabrina», όλοι αναμέναμε μία πληθωρική εξτραβαγκάντζα με βρεγμένο t-shirt να χοροπηδάει πάνω στη σκηνή και να ανεβοκατεβαίνει η εξάρτηση. Εντούτοις, μόλις την αντικρίζεις καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για μία προσβολή στο ηρωικό όνομα Sabrina που τόσο δόξασε σε αλλοτινούς καιρούς η 80s pop-diva του αλήστου μνήμης «Boys, boys, boys» αλλά και η συνονόματη ελληνίδα καλλιτέχνιδα του «Κι όταν θέλεις μπουμ-μπουμ, ίσως και να μπουμ-μπουμ». Τώρα μάλιστα που το ξανασκέφτομαι νομίζω ότι το «Sabrina» δεν είναι απλώς όνομα, αλλά τίτλος τιμής ο οποίος δεν αξίζει σε καμία περίπτωση να αποδοθεί στο συγκεκριμένο πορτογαλικό απολειφάδι!

Η Ολλανδία στέλνει μία so-fuckin’-boring ερωτική μπαλάντα με την Edsilia Rombley η οποία ούσα μαυρούκα έρχεται και σε βάζει σε σκέψεις για τις επιπτώσεις της τρύπας του όζοντος στην άλλοτε κατάξανθη «μικρή ολλανδέζα».

Ο συνδυασμός ηλεκτρικής κιθάρας, απίστευτης κακοφωνίας και ασυνάρτητου άσματος είναι η φετινή συνταγή της αποτυχίας για την Κροατία, το τραγούδι της οποίας σου προκαλεί ένα άγχος και μία καούρα επίσης. Αντίστοιχου αποτελέσματος είναι και η απόπειρα της Πολωνίας να πειραματιστεί με το funky/hiphop (μα γιατί; ΓΙΑΤΙ;;;) στο τραγούδι “Lets party” με μία ξανθιά τσαπερδονοκωλοσφυρίχτρα να τρίβεται σε έναν μαύρο ψευτο-ράπερ. Δυνατό σημείο της συμμετοχής είναι η ξανθιά. Ασθενές σημείο της συμμετοχής είναι η ξανθιά να τραγουδάει.

Η Σέρβα καλλιτέχνιδα-φόβητρο!

Εδώ και πολλά χρόνια η Σερβία την έχει δει ποιότητα και επειδή όλοι έχουμε τις ενοχές μας που πάμε και ψηφίζουμε τα τέρατα, τις πολύχρωμες τραβεστί και τις αμαρτωλές λεσβίες, ρίχνουμε και κάνα ψήφο προς τα εκεί για ξεκάρφωμα. Όμως η φετινή σέρβα είναι λες και έφαγε κονσέρβα (ή εναλλακτικά, τηγάνι) στο κεφάλι, οπότε προτείνω την απομάκρυνση των νηπίων από την τηλεόραση διότι και πόση ασχήμια να αντέξεις; Έχεις που έχεις δει τον αλβανό, να δεις και τη σέρβα πάει πολύ. Επειδή πάντως το κόβω να πηγαίνει ψιλο-χάλια, προβλέπω του χρόνου να στέλνουνε δύο σέρβους ντυμένους νοσοκόμες.

Η Τσεχία δεν είχε συμμετάσχει ποτέ ως τα τώρα στο διαγωνισμό και ακούγοντας τη φετινή της εκπροσώπηση, αφενός τη δικαιολογείς για τη μακραίωνη απουσία και αφετέρου σιχτηρίζεις αυτόν που είχε τη βρωμερή ιδέα να τους αφήσουν να διαγωνιστούν.

Από την άλλη και ανεξαρτήτως άσματος, εμένα προσωπικώς η σκοπιανή αρτίστα Karolina πολύ με έχει κερδίσει ως κοινό, σε σημείο μάλιστα που θα την ε-πω και μακεδόνισσα. Αν δεις το πόδι, θα με νιώσεις. Και ω ναι, σίγουρα θα δεις το πόδι!

Όταν ξεκινάει το τραγούδι της Νορβηγίας, αναδύεται μέσα από τους καπνούς θηλυκό με μίνι φούστα που δείχνει θεαματικό από τα 200 μέτρα απόσταση. Κάνει ζουμ η κάμερα στη φάτσα της τραγουδίστριας Guri Schanke και μένεις με την έκφραση που σου δημιουργεί ο χυμός γκρέιπ-φρουτ και η εξαγγελία του νέου φορολογικού νομοσχεδίου από τον Αλογοσκούφη. Καλέ αυτή είναι οχτακοσίων χρονών, έρχεσαι και διαπιστώνεις! Εντάξει είναι κομματάκι σιτεμένη και το λάτιν-τραγούδι «Ven a bailar conmigo» έρχεται και τη φθάνει στα όριά της, αλλά οφείλεις να παραδεχτείς ότι αν στην ηλικία της η αντίστοιχη ελληνίδα γιαγιά φορούσε μίνι και έβγαινε να πει το ίδιο τραγούδι (με το ανάλογο χορευτικό), θα ήταν σαν να την πάτησε τριαξονικό.

Η Μάλτα εφέτος έδωσε ρεπό στη χοντρή καλλιτέχνιδα που την εκπροσωπεί συνήθως και αντ’αυτής στέλνει την Olivia Lewis που διαμαρτύρεται ότι κάποιος την πετάει ψηλά, μετά τη ρίχνει χάμω, τη γυρνάει γύρω-γύρω και γενικώς της κάνει τα νεύρα κρόσσια. Το τραγούδι που λέγεται “Vertigo” εκφράζει απόλυτα το συναίσθημα του τηλεθεατή που μετά από όλο αυτό, μία δραμαμίνη τη χρειάζεται για να τη βγάλει καθαρή.

Η Εσθονία εκπροσωπείται από την Gerli Padar η οποία μουρμουρίζει κάτι σαχλαμαρίτσες ενόσω την τραβολογάνε κάτι μαντραχαλέοι και όλα καταλήγουν σε ένα αδέξιο χορευτικό-να-περνά-η-ώρα. Το Βέλγιο πάλι, μετά την περσινή νίλα (όπου η σούπερ-φαβορί δίμετρη ξανθιά, αντί να καλπάσει προς την κορυφή –όπως και της άξιζε με τέτοιο εκτόπισμα- κόπηκε από τα ημιτελικά), στέλνει ένα ‘80s ποπάκι, μα τελείως άτυχο όμως.

O Kenan αγναντεύει το κενόν.

Η Τουρκία εκπροσωπείται με τον γιουρβαρελάκι-μάγκα Kenan ο οποίος προτίθεται να φορέσει σακάκι τίγκα στο μπιχλιμπίδι-σβαρόφσκι και το οποίο στοιχίζει 300 χιλιάδες ευρώ, ενώ λέγεται ότι θα αστράφτει ίσαμε τον Κρόνο (κράτα το γυαλί ηλίου κοντά για παν ενδεχόμενο). Το τραγούδι «Shake it up shakerim» υπάγεται στην κατηγορία “shake-it-songs” που σταθερά εμπνέουν έλληνες και τούρκους (από το Ρουβά μέχρι τον Σαρμπέλ) και παραπέμπουν σε στοιχεία του χαρακτήρα και της ιστορίας μας όπως τον φραπέ, το σέικερ του Κουικάρα, τους αρχαίους έλληνες που ήταν γνωστές κουνίστρες, κ.λπ.

Η Βοσνία-Ερζεγοβίνη κάμει μία στροφή προς την καθαρόαιμη κλάψα (με συνοδεία βιολιών) και προς στιγμές, η τραγουδίστρια Marija Sestic τα μπήγει κανονικά μπας και τη λυπηθεί κανένας ψυχοπονιάρης ευρωπαίος και της δώσει κάνα ψήφο. Αλλά αν είναι να λυπηθώ κάποιον, θα είναι μάλλον το ζαβό της Σερβίας ή εκείνη την έρμη τη μολδαβή που ξεπαραδιάστηκε παρά ετούτο το μελόδραμα.

Η Φινλανδία πάλι έναν καημό είχε: να κερδίσει! Ε τώρα που τα κατάφερε με τα τέρατα (και μετά από 900 χρόνια συνεχούς παρουσίας στο διαγωνισμό), έρχεται και αναφωνεί η φινλανδή καλλιτέχνιδα Hanna Pakarinen ένα νευρικό «Leave me alone», τάχαμου υπεράνω κι έτσι. Μη χέσω, μωρή ξενέρωτη αλόγα που θέλεις να το παίξεις και ροκού. Ασταδιάλα από δω χάμω!

Από την άλλη η Λιθουανία στέλνει το συγκρότημα 4Fun (καλά, μιλάμε για πολύ κόντρα-όνομα) με το τραγούδι «Love or leave» (LEAVE!LEAVE!). H τραγουδίστρια είναι σα να έχει καταπιεί δύο κουτάκια υπνωτικά, οπότε τρελό κέφι μην περιμένεις. Το μόνο που μπορεί σου εμπνεύσει είναι ένα γερό χασμουρητό, αλλά κι αυτό παίζει.

Η Σουηδία δοκιμάζει κάτι σε glam-pop με τον τραγουδιστή να φορά διακριτικό ρουζ, κραγιόν και –φαντάζομαι- δικτυωτό καλτσόν κάτω από το πέτσινο κολλητό παντελόνι. Η γνωστή μικρή δόση-ABBA που έχουνε όλα τα σουηδικά τραγούδια, δεν είναι αρκετά ικανή για να του ξεκολλήσει τα τακούνια από το παρκέ.

Η Γαλλία στέλνει το τραγούδι «L'amour à la française» που μάλλον αναφέρεται σε αυτό που έκανε ο Σαρκοζί στη Σεγκολέν στο δεύτερο γύρο των γαλλικών εκλογών. Μπορεί να σου φανεί και σημάδι της Αποκαλύψεως, αλλά το άσμα έχει και αγγλικό στίχο. Δεν θα μου έκαμε εντύπωση εάν τη στιγμή της παρουσίασής του, πεταχτεί πάνω στη σκηνή ο ΛεΠεν για να τους γιαουρτώσει! C’est inadmissible!

Πώς το τρίβουν το πιπέρι; Και βεβαίως αναφέρομαι στη Ρωσία, η οποία μετά τις Tatu που εμφανίσθηκαν χέρι-χέρι και κοιτάζονταν με πάθος, εφέτος στέλνει τρεις γκόμενες υπό τον τίτλο Serebro οι οποίες χαριεντίζονται επί σκηνής κι έρχεσαι και καταλαβαίνεις τα αίτια της δημογραφικής κρίσης και της πτώσης των γεννήσεων στη χώρα. Τη βρίσκανε μεταξύ τους οι συντρόφισσες και επί Στάλιν;

Μετά τον τορνερό που μας πήρε τ’αυτιά, η Ρουμανία στέλνει το συγκρότημα Todomondo, οι οποίοι λέει είχαν πρωτοεμφανιστεί ως Locomondo αλλά τους έκανε παρατήρηση ένα ελληνικό συγκρότημα (eh what?) που είχε προλάβει το συγκεκριμένο τίτλο. Ερώτημα πρώτο: ποιοι διάολο είναι οι έλληνες Locomondo και γιατί δεν στείλαμε αυτούς για σπάσιμο στους ρουμάνους; Ερώτημα δεύτερο: τι σκατά σημαίνει locomondo και έχουν φαγωθεί όλοι με δαύτο; Ερώτημα τρίτο: δεν πα να τους λένε και «pergamondo», θα τους ψηφίσει κανείς; Το τραγούδι κάτι λέει, αλλά οι φάτσες είναι τελείως πηλοφόρι και μυστρί!


Τέλος, το Ηνωμένο Βασίλειο στέλνει ίσως το καλύτερο τραγούδι του διαγωνισμού: δύο κορίτσια -ξεύρεις, τύπου ξερακιανή αγγλίδα- και δύο αγόρια με φάτσα ίδια ο Κάρολος, εμφανίζονται ντυμένοι αεροσυνοδοί και πιλότοι αντίστοιχα (αν και θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον το αντίστροφο) και τραγουδούν το «Flying the flag» όπου και καλά γυρνάνε τον κόσμο και βλέπουν τις πρωτεύουσες. Το τραγούδι ξεκινά με τη φωνή του πιλότου που σε καλωσορίζει στην πτήση και ομολογώ ότι μετά την πρώτη στροφή και το ρεφρέν, εγώ ήδη έψαχνα το σωσίβιό μου κάτω από την καρέκλα ή έστω μία σακούλα να ξεράσω. Μία ομορφιά!

Α, και μην ξεχάσω: σου χρωστάω και τις προβλέψεις μου για να παίξεις «Πάμε Στοίχημα»…

6 comments:

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Αντε να περασει και αυτο...

philos είπε...

Σαμθιγκ χατ λαικ ε φενόμενον!

Είσαι θεός!
Απλά έχω λιώσει από τα γελια!

pigkouinos είπε...

Γαμώτο, γιατί δεν παίρνει κανείς την κριτική μου στα σοβαρά;
:)

ZlatkoGR είπε...

Έγραψες φίλε! :-)

Ανώνυμος είπε...

Τι ηταν αυτό της Σερβίας? Αν είναι δυνατο παιδία

Dannossiel είπε...

xmmm...gia kanena logo dn tha legame ti skopiani Ma......!dn to leo olokliro einai ntropi.
kaloutsika ta podia tis alla ntax oxi san ta dika mou!(vl post podolagneia kai filotimo)
oso gia ti servida einai proedros tou sullogou"kakiasmenes ledvies-fortigatzides tis Servias".